Žákovský parlament v Senátu

ŠKOLNÍ PARLAMENT – NÁŠ VÝLET DO PRAHY 5. 3. 2018
AUTOR: Vilém Pernfuss, 9. A
Dne 5. března jsme v 6: 00 ráno odjeli od naší školy směrem do Prahy za naším cílem – navštívit senát parlamentu ČR a zúčastnit se prohlídky Pražského hradu. V 6 hodin 15 minut jsme ještě v Ústí nad Orlicí nabrali žáky ZŠ Bratří Čapků (takže jsme byli celkem 3 školy – ZŠ Nádražní, Habrmanova a Bratří Čapků). Cesta do Prahy trvala asi 3 a půl hodiny, ale každý se v autobuse tak nějak individuálně zabavil. Jeli jsme přes ÚnO, Choceň, Pardubice, Hradec Králové a Praha (D11). Do hlavního města jsme přijeli opravdu asi o půl desáté, ale kvůli tomu, že Praha je tak obrovská, tak jsme na Malostranské náměstí přijeli až někdy v deset hodin. Z Malostranského náměstí jsme šli k budově senátu, kde nás po důkladné kontrole čekala prohlídka všech místností Valdštejnského paláce a přímo dlouhé místnosti, kde se senátoři scházejí. Pak následoval rozhovor s panem senátorem za Orlicko-Ústecko Petrem Šilarem. Pana senátora jsme se mohli ptát prakticky na cokoliv, co nás zajímalo (především ohledně funkce senátu). Řekl nám vše o senátu i o jeho různých politických názorech a dalších věcí, jak politika funguje. Ze senátu jsme dále pokračovali vzhůru Nerudovou ulicí na Pražský hrad, kde nás čekala další prohlídka našich příručních zavazadel a dále jsme pokračovali přímo na 3. nádvoří Pražského hradu do katedrály Sv. Víta, kde jsme měli opět důkladnou prohlídku s výkladem (zde byla větší zima, než venku  ). Poté jsme šli ještě do baziliky Sv. Jiří a dále už ven z Pražského hradu Zlatou uličkou dolů směrem k autobusu. Z Prahy jsme odjížděli asi kolem třetí hodiny odpoledne přes Pankrác ven z hlavního města ven. Další zastávka byla ovšem v McDonaldu u Poděbrad, kam téměř všichni šli na jídlo. Potom jsme už jeli stejnou cestou domů, jako do Prahy a opět se tří a půl hodinovou cestou každý zabavil, jak se mu chtělo  Příjezd zpět k Července byl asi v 18:15 hodin. Pak jsme se všichni rozloučili a odešli domů plní zážitků z dnešního pěkného výletu 